تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

سلام خوش آمدید
شهیدتوده فلاح-مرادعلی
شهید مرادعلی توده فلاح 
نام پدر : رمضان علی    
عضویت : پاسدار وظیفه
تاریخ تولد: 4-1-1348 شمسی
محل تولد: مرکزی - شازند - هندودر
تاریخ شهادت : 4-6-1367 شمسی
محل شهادت : پل مارد-آبادان 
گلزار شهدا:چنارستان
مرکزی - شازند
شهید مرادعلی توده‌فلاح در چهارمین روز از فروردین ماه سال 1348 در روستای چنارستان از توابع شهرستان شازند در خانواده‌ای مذهبی و متعهد به اصول اسلام دیده به جهان هستی گشود. او در دامان پر از مهر و محبت پدر و مادری مهربان رشد کرد و در فضای روستای چنارستان با مردم و اهالی خوب و خرمش زندگی کرد. با هم سن و سال های خودش بازی می‌کرد و زمان نماز برای ادای دین و انجام فریضه از همان ابتدا به مسجد می‌رفت و علاقه زیادی به مسجد و نماز داشت. تحصیلاتش را از روستای چنارستان آغاز کرد و توانست تا سوم راهنمایی به درس ادامه دهد و تحصیل کند. با ترک تحصیل به کشاورزی روی آورد تا هم این کار را حرفه و پیشه خویش قرار دهد و هم در امرار معاش خانواده سهمی داشته باشد.
در زمان جنگ بود که سرباز شد و برای گذراندن این دوره مقدس به جبهه رفت. او به توپخانه 63 خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله و سلم رفت تا ادای دین کند و فعالیت داشته باشد. حدود سه ماه از خدمت می‌گذشت که در اثر سانحه در پل مارد در آب افتاد و غرق شد. پیکر مطهرش را در روستای چنارستان به خاک سپردند.
نامه شهید به پدرش:
پدرگرامی جناب آقای مشهدی رمضانعلی سلام عرض می‌کنم ضمن تقدیم عرض سلام امیدوارم که حالتان خوب باشد و اگر از حال اینجانب پسرت مرادعلی خواسته باشید غمی ندارم جز دوری دیدار شما امیدوارم که دیدارها بخوبی تازه و روشن گردد. ان‌شاءالله.
در ضمن خدمت مادرم سلام می‌رسانم خدمت عموهایم با اهل منزل سلام می‌رسانم در ضمن همسرم را از قول من احوال پرسی نمایید. خدمت تمام قوم و خویشان دعا و سلام می‌رسانم. باری پدر جان من هم اکنون در منطقه خوزستان مشغول خدمت هستم و در اینجا بسیار هوا گرم است امیدوارم که این مدت به خوبی سپری شود و همه سربازها به خانه‌هایشان برگردند.
 در ضمن پدر جان اگر چنانچه مقدور است مقداری پول برایم بفرست 
در ضمن خواستم که چند کلمه برای شما بنویسم از نظر وصیت که اگر چنانچه من شهید شدم مادرم دلداری بده، 
مبادا مادرم را ناراحت نمایی چون که معلوم نیست که این جنگ به کجا ختم می‌شود و از قول من از تمام رفقا و فامیل‌ها و دوستان حلالیت بخواهید و به آن‌ها بگویید که کشور اسلامی ایران احتیاج به نیرو دارد اگر می‌توانند که حتماً می‌توانند جبهه‌ها را خالی نگذارند که دشمن به دین و ناموس ما خیانت نماید.
چون که اگر ماها کوتاه بیاییم و به جبهه نرویم حتماً دشمن اسلام و ایران را نابود می‌کند. این را بدانند که ما پیرو امامی چون امام حسین(ع) می‌باشیم و از شهادت نمی‌ترسیم و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) امام و سرور ما می‌باشند که فرموده هیهات من الذله و اگر چنانچه هر کس بفهمد که دین اسلام در خطر است و ساکت بنشیند نمی‌تواند ادعا کند که مسلمان است و پیرو ولایت و امامت هستند چون که رهبر بزرگ ما امام خمینی(ع) هم اکنون چون امام حسین(ع) هل من ناصر می‌طلبد. امیدوارم که تمام جوانها به ندای امام بزرگوار لبیک بگویند و جبهه‌ها را پر کنند ان‌شاءالله.
و دشمن دین و ایران را به سر کردگی آمریکا نابود نمایند ان‌شاءالله و در پایان از قول من به تمام اقوام سلام برسانید و این نامه به عنوان وصیت‌نامه به خدمت شما تقدیم می‌شود امیدوارم که شما و مادرم از گفتار و نامه ناراحت نباشید چون من راه حق را ادامه می‌دهم اگر به درگاه خداوند قبول بشود که می‌شود ان‌شاءالله.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست . رنج چندین ساله زینب کبری علیها سلام از این قبیل است."

آخرین نظرات