تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

سلام خوش آمدید
شهیدعقیقی قاسم پور(حقیقی) -بهنام

شهید بهنام عقیقی قاسم پور

نام پدر : ابراهیم   

عضویت : وظیفه 

تاریخ تولد :3-8-1348شمسی

محل تولد:کمیجان-مرکزی

تاریخ شهادت : 15-9-1367شمسی  

محل شهادت : انفجارموقعیت نبوی

گلزار شهدا :گورچان 

دهستان خنجین شهرستان کمیجان 

استان مرکزی


زندگی نامه:

شهید بهنام عقیقی قاسم پور فرزند ابراهیم در سومین روز از آبان ماه سال 1348 در روستای گورچان، شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی در خانواده‌ای مذهبی و متدین و روستای،ی چشم به جهان گشود. در همان سال‌ها تحت تربیت صحیح و سالم خانواده قرار گرفت و با نماز و مسجد آشنا شد. احکام الهی و معرفت دینی را فرا گرفت و قدم در مسیری مشخص و روشن نهاد.

شهید در مکتب‌خانه‌ی روستا تحصیلات خواندن و نوشتن را پشت سر گذاشت و بعد به آموزش قرآن کریم در مکتب‌خانه پرداختند و در این عرصه همیشه ممتاز و برتر بودند. توانست با جدیت و تلاش به درسش ادامه دهد و تا کلاس اول راهنمایی درس بخواند.

شهید از نظر عبادی فردی کوشا در این راستا بودند و همواره سعی می‌کردند که تکالیف دینی خود را به نحو احسن انجام دهند. شهید همواره با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران فعالیت زیادی را در پشت جبهه‌ها در جهت کمک به رزمندگان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعالیت‌های زیادی را در پایگاه بسیج انجام می‌دادند.

او علاوه بر انجام فعالیت‌های دینی مذهبی و سیاسی، همواره از کار غافل نبود و از طریق شغل طلاسازی که در تهران مشغول به کار بودند، در تامین هزینه‌های خانواده به پدر خویش کمک می‌کردند. شهید علاوه طلاسازی به کشاورزی نیز علاقه بسیاری داشت و در فصولی که زمان کشاورزی بود، به پدرش کمک می‌کرد.

شهید چون به قرائت قرآن علاقه‌ی زیادی داشت و در دوران تحصیل در مکتب‌خانه هم‌زمان قرآن را هم به خوبی آموزش دیده بود، وظیفه خود می‌دانست که قرائت قرآن کریم را به دیگران هم آموزش دهد. بر همین اساس ایشان به تدریس قرآن نیز می‌پرداخت.

او در سن 19 سالگی در تاریخ 1367/4/29 جهت انجام خدمت مقدس سربازی عازم خرمشهر شد و بعد از 4 ماه خدمت صادقانه در پانزدهم آذرماه سال 1367 در 35 کیلومتری خرمشهر در اطراف مقر ایستگاه حسینیه به عنوان پاسدار وظیفه گروه توپخانه تیپ 63 خاتم(ص) بر اثر انفجار گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهرش را پس از تشییع و وداع با خانواده به سمت زادگاهش برده و در روستای گورچان به خاک سپردند.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست . رنج چندین ساله زینب کبری علیها سلام از این قبیل است."

آخرین نظرات