تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

سلام خوش آمدید
البوم عکس اسپرهم-کاظم


برادر پاسدار کاظم اسپرهم با 5 % جانبازی و 50 ماه سابقه حضور در جبهه. آخرین مسئولیت در دوران دفاع مقدس مسئول قسمت ضد آتشبار تطبیق. برادر اسپرهم بعد از جنگ در رشته حقوق ادامه تحصیل دادند. ایشان وکیل پایه یک هستند و مدتی نیز به عنوان مشاور حقوقی شورای نگهبان فعالیت داشتند. برادر کاظم اسپرهم از مطالعات قرآنی قابل توجهی برخوردار هستند.























وقتی رسیدیم نهر عنبر موسیان هنوز در واحد دیدبانی بودم و سنگر بسیار بزرگ و جاداری در محوطه باز احداث شد و تطبیق هم در این محلی که شهید کابلی داره کلنگشو میزنه ساخته شد همزمان یکی از برادران به سنگر دیدبانی آمدو گفت شهید کابلی شما را خواسته بروید سنگر تطبیق وقتی رسیدم شهید کابلی دست تنها سنگر تطبیق را ساخته بود و در انتهای سنگر سکوی کوتاهی هم تعبیه کرده بود و آخرین تلاش خود را برای تراشیدن خاکهای کف سنگر و تراز کردن آن می کرد بسیار عرق کرده بود و خسته شده بود سلام کردم و داخل سنگر شدم با همان خستگی بدون اینکه دست از کار بکشد گفت برادر کاظم شما از این به بعد نیروی عملیان هستید بروید و وسایل خود را به این سنگر بیاورید گفتم برادر کابلی چرا زودتر نگفتید تا اقلا در ساختن سنگر با شما شریک شوم ضمنا من اولین باری بود که او را ملاقات می کردم و تازه فرمانده عملیاتمان را دیدم و شناختم.

همین برادرانی که نشسته و نظاره گرند مخابرات تطبیق بودند آقای فتاحی و آقای فرجی و شهید رضا زاده هم اضافه شد همین برادران هم با بنده و حاج رضا باتفاق در سنگری که شهید کابلی به تنهائی زحمت ساختن آن را کشیده بود استراحت و کار می کردیم و خاطرات بسیار شیرینی از این سنگر دارم



همرزمان

۲۲۴۲بازدید

نظرات (۳)

با سلام

حقیقتا الگوی بنده در حرفه وکالت و اخلاق، استاد اسپرهم هستند امیدوارم همیشه تنشون سالم و لبخشون خندان باشه و از وجود پربرکتشان بنده بعنوان شاگرد کوچکشان بیشتر استفاده کنم.

 

 

  • محمد اسپرهم (حامد)
  • درود به روح بلند شهدا و درود بر جانبازان، آزادگان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس؛

    چگونه می‌توان از سلحشوران جانبازی که در دوران پرافتخار دفاع مقدس در راه خدا با جان و مال خود مجاهده کرده‌اند و استقلال و آزادی و شرافت سرزمین اسلامی خویش را پاس داشته و نهال عزت و اقتدار نظام اسلامی را با خون خویش سیراب کرده‌اند سپاسگزاری و قدردانی کرد که شایسته و بایسته شأن والای آنان باشد.

    شما با ایمان عمیق، فداکاری بی‌دریغ، وفاداری به آرمان‌های اسلامی و انسانی، قامت غیرت برافراشتید تا لوای اقتدار ایران اسلامی را استوار بدارید.

    برای بنده افتخاریست که فرزند یک جانباز دلیر اسلام بوده و هستم که برای اعتلای کلمه حق، دفاع از اسلام و کشور اسلامی‌اش جانبازی نموده است.

    کیست که نداند اگر ایثار و پایمردی رزمندگان اسلام نبود حماسه‌های ماندگار دوران پرافتخار دفاع مقدس به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و کیست که نداند اگر امروز هم شماها عاشقان ولایت میدان‌دار نباشید فضیلت‌ها و ارزش‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند! پس باید قدردان این نعمت بی‌بدیل خداوند بود و آن را چون جان عزیز و گرامی داشت.

    در پناه پروردگار، سلامت، عافیت و برکت عمر و اندیشه و توان، نثار همه خدمتگزاران صادق ایران اسلامی باد!

  • امیر رهنما
  • برادر بزرگوار آقا کاظم اسپرهم نیز یکی از دوستان مخلص بنده است هرچند که در دوران دفاع مقدس توفیق در کنار ایشان بودن را نداشتم اما الان افتخار استفاده از مطالب مفید ایشان را پیدا کردم و امیدوارم که در طول زندگی و امور وکالت موفق باشد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست . رنج چندین ساله زینب کبری علیها سلام از این قبیل است."

    آخرین نظرات