تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیاء(ص)

یادواره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان

سلام خوش آمدید
کلام شهید جهانشاهی-محمد علی

شهید محمد علی جهانشاهی  

نام پدر : محمدحسین     

عضویت : رسمی 

تاریخ تولد :26-6-1339شمسی

محل تولد :  تهران

محل خدمت : مسئول بهداری

تاریخ شهادت : 15-4-1365شمسی

محل شهادت : مهران   

گلزارشهدا:بهشت زهرا(س)

ق53ردیف97 شماره10

تهران

بسمه تعالی 

“رب اغفرلی ولوالدی و لمن دخل بیتی مومنا و للمومنین و المومنات و لا تزد الظالمین الا تبارا”

“ بارالهی مرا پدر و مادر و هر که با ایمان به خانه من داخل شود و همه مردان و زنان با ایمان ببخش و بیامرز و ستمکاران را جز عذابشان میفزای.نوح- 28

            "تا مادامیکه که به شرایط ما عمل نکردن جنگ باقی است  ”

پس از تقدیم عرض سلام به حضرت بقیه ‌ا… الاعظم روحی و ارواحی له الفدا العالمین و نائب بر حقش امام خمینی و امت شهید پرور و خانواده گرامی شهدای اسلام و جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی و خدمت پدر محترم و بزرگوارم آقای محمد حسین جهانشاهی

سلام علیکم

پدرجان همانطور که می‌دانی خداوند قادر متعال انسانها و مسلمانان را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا صبر آنها را در برابر سختی‌ها بیازماید و طبق آیه شریفه “الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون” آنان که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند صبوری پیشی گرفته و گویند ما بفرمان خدا آماده و به‌سوی او باز‌می‌گردیم. س البقره آیه 155

پس خداوند جنگ‌را برای آزمایش این ملت‌ها قرار داد تا فولادی آبدیده شده و خداوند صابرین را دوست دارد و با صبر، خود را در مقابل شهدا سرافراز کن و از خداوند طلب آمرزش کن برایم هر چند در این مدت عمر خود نتوانستم آنچه به‌عنوان پسر بزرگ عهده‌دار بودم انجام دهم و از اول جزء اذیت و زحمت بر شما کاری نکردم و هرگز فراموش نمی‌کنم همیشه باراهنمائی‌ هایت راه و رسم زندگی کردن و به‌خود متکی بودن را درس دادی و هرگاه نیازی از نظر مادی داشتم تا حد توانائی خود کمک می‌کردی و اگر خداوند مرگ مرا شهادت من قرار داد شما را شفاعت می‌کنم.

پدر جان برایم دعا کنید هرگاه یاد مرا کردی و خواستی گریه کنی به یاد اباعبدالله الحسین و پدر گرامیش گریه کنی و در مقابل کسی برای من گریه نکن و خوشحال باش و شکر خدا را بجای آور. هر گاه یاد من کردی انالله و انا الیه راجعون بگوئید مانند همیشه جنگ را حمایت کنید و امام خمینی را تنها نگذارید. پشتیبان ولایت فقیه باشید و البته می‌دانم که شما راه و راهنمای من در مورد مسائل مذهبی بودی و سفارشی که می‌کنم اینکه مراسم ختم کم خرج باشد التماس دعا.

اذکرو محاسن موتاکم و کفوا عن ماریهم “نیکیهای مردگان خود را یاد کنید و از بدیهایشان چشم بپوشید.”

سلام بر کسی که بهشت زیر پای اوست. مادر عزیز و خوبم خانم لیلا تکیه‌ای مادر خوبم همانطور که می‌دانی من به آرزوی خود رسیده و از اینکه رسیده‌ام خوشحالم البته اگر خداوند مرا در ردیف شهدا قرار دهد و لایق آن باشم و امیدوارم اگر از دست من ناراحتی و یا خدای ناکرده بی‌احترامی دیدی خواهی بخشید و من در مقابل زحمات شما که یادم نمی‌رود چقدر برای من اشک ریختی و از زمانی که کودکی بودم مدت دو سال شیره جانت را مکیدم شرمنده هستم.

عزیز جان همان سفارشهائی که به آقا کردم شما هم اجرا کنید و هر گاه خواستی گریه کنی برای امام حسین (ع) گریه کن و در مجالس آن در صورت توانائی شرکت کن زیرا حضرت فاطمه (سلام الله علیه) می‌فرماید در آنجا که نام حسینم جاری می‌شود یکی از معتمدین آنجا من هستم پس تمام این گریه‌های شما باید بخاطر امام حسین(ع) باشد تا هم شما و هم من مورد نظر اهل بیت عصمت و طهارت قرار گیریم و از گناهان من و شما درگذرد و من در مقابل آنها روسیاه نباشم. عزیز جان انشاءالله در قیامت شما را شفاعت می‌کنم تا شاید جبران اذیتهائی که برای شما پیش آوردم شود و امیدوارم برایم دعا کنی و شکر خدا را کنی که به آرزوی دیرینه خود رسیده‌ام زیرا که مرگ حق است و به سراغ همه می‌آید پس چرا مرگ با عزت و شرف و برای خدا نباشد تا می‌توانید در دنیا کاری انجام دهید که مورد رضای خدا باشد امیدوارم مرگ مورد رضای خداوند باشد و شهادت من قرار دهد.

مادرم بر همسرم و دخترم که تنها یادگار من است مانند همیشه خوبی کن و بدان که  این زن با همه بدیهای من ساخت و من از روی او خجالت می‌کشم و الان که چند صباحی از عمر من باقی مانده فکر می‌کنم بر ناراحتیهائی که برایش پیش آوردم برایش بسیار پشیمانم و من از او راضی هستم مانند همیشه و از طرف من از بابت اینکه اگر اورا مورد اذیت قرار داده‌ام طلب بخشش کن مادر جان تو اورا دلداری بده و بدان که او بعد از مرگ من هر کاری که بخواهد انجام دهد برای خودش آزاد است البته در مورد آنچه دلم می‌خواهد برای او ذکر خواهم کرد. ولی او نزد من خیلی احترام دارد مانند شما و آقا و برادرانم و خواهرم. مادر جان مبادا بر صورت و بدن خود لطمه بزنی که راضی نیستم. در نماز جمعه و دعای کمیل مانند همیشه شرکت کن و دعا برای امام خمینی و رزمندگان اسلام در تمام جبهه‌ها فراموش نشود. از روحانیت حمایت – در آخر امیدوارم که در آزمایش خداوند با صبری که می‌کنی و با شکرهائی که بجا می‌آوری مرا روسفید کنی و مسئله حضرت امام خمینی دامت برکاته:

“جایز نیست انسان در مرگ کسی صورت و بدن را بخراشد و به خود لطمه بزند.”

“مستحب است انسان در مرگ خویشان مخصوصا در مرگ فرزند صبر کند و هر وقت میت را یاد کند انالله و اناالیه راجعون بگوید و برای میت قرآن بخواند” 634

“احتیاط واجب آنست که در گریه بر میت صدا را خیلی بلند نکنند”

امام را دعا کنید.

 

التماس دعا از پدر و مادرم دارم

با تقدیم احترام

محمد علی جهانشاهی 13/11/1362

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست . رنج چندین ساله زینب کبری علیها سلام از این قبیل است."

آخرین نظرات